Probabil se aplica si la cei care scriu sau editeaza astfel de carti. Asta e concluzia unor domni ce activeaza in sistemul educational romanesc. Ete…
Urmarind niste comentarii de pe site-ul revistei Nautilus, referitoare la o povestire a lui Ciprian Mitoceanu, am dat peste un blog al domnului Constantin Madularu, ceva cu InfoMileanca, plus ceva de genul „pentru mai multe informatii vizitati…”. Pe moment chiar am crezut ca ar fi ceva in plus, insa intre timp m-am convins ca era doar spam in comments (niscai copy & paste de pe blogul Tritonic). Si vad eu pe acolo pe linga niste chestii pioase si bisericoase, un post recent foarte acid, insa in aceeasi masura dezlanat, incoerent si total lipsit de argumente. Se pare ca bloggerul in cauza avea ceva de impartit cu un anume „xyzw” (despre care nu stiu nimic si mi se rupe), probabil un meci cu injuraturi „virtuale”. Pe mine ma maninca limba si zic ca apropierea celor doua teme, bisericoase si injurioase, e cam nepotrivita, si ca nu pricep ce vrea de fapt sa zica (pentru ca nu am dat de urma acelui „x…” pe blogul respectiv sa vad care-i baiul; insa am gasit ceva comentarii sterse, de fapt cam singurul tip de comentarii de pe respectivul blog). Imediat sint pus la punct de user-ul „epitet” (inregistrat pe Blogger in aceasi zi, probabil numai pentru a da replica) cu niste fraze taioase si la fel, fara argumente. Singurele chestii invocate sint, citez: „aspoiu eu zic sa lasi sf-ul si fa si tu ceva mai pamantesc…..citeste o carte (nu sf) .. eu zic sa incepi cu niste fabule, nu mai comenta la un „post” la care tu nu ai nici o treaba” sau, atentie, „specific romanilor e faptul ca, comenteaza incoerent, ilogic, absurd, neclar, anormal, straniu, contradictoriu, negandit, nepotrivit, irational si ABERANT … specific mai ales romanilor care citesc SF”. Avand in vedere stilul si constructia „literara”, as putea baga mina in foc ca este vorba de acelasi domn Madularu. Si apoi vine user-ul „3minator” si mai baga si el: „aspoiu (?) pare a fi copia mai spoită a lui csizvi… Totuşi, la fel de curajoasă.” si mai departe, „Corb la porc nu-şi scoate ochii! Or something…”. Da domnilor, chiar nu am nici o treaba nici cu blogul, nici cu postul vostru. V-am vizitat din greseala, dar si mai tare regret faptul ca am avut tupeul sa comentez. Eh, asta e.
Cireasa de pe tort abia acum urmeaza: cei doi (sau trei?) domni sint PROFESORI in Mileanca. Daca domnul Madularu e prof de romana, nici cu harakiri nu mai spala onoarea. Dar poate totusi nu este… Oricum, faptul ca specimene care emana astfel de dume ajung in sistemul educational este bizar. Dar ce nu este bizar in acest fantastic colt de lume? Mai grav e ca bizarul este normal. Se zburleste parul pe mine cand ma gandesc la elevii dansilor… Ha! uite o idee de roman Fantasy!
In caz ca suferiti de curiozitate sado-masochista si vreti sa vizitati blogul respectiv, considerati-va avertizati: site-ul e impodobit ca o sorcova cu reclame agresive, orice click rezultant in cascade de pop-up-uri.
17 august, 2008 at 10:54
Conceptul este larg răspândit: sefiştii sunt duşi cu capu’, cititori şi autori, deopotrivă. Din păcate, nu e un concept valabil numai la noi, ceea ce e cam ciudat. Realismul magic (Gabriel Garcia Marquez, Bioy Casares, Jorge Luis Borges) e acceptat fără rezerve, deşi face apel la speculaţii aproape lipsite de suport, în timp ce autorii de SF hard, chiar dacă oferă o potenţialitate pentru aceleaşi speculaţii, sunt consideraţi discret înapoiaţi.
Să se întâmple chestia asta tocmai din cauza posibilului/probabilului pendinte de textele SF?
Dacă da, de ce sunt acceptate, fără discuţie, textele realiste, unde nu se vorbeşte numai despre posibil, ci şi despre efectiv?
Pe de altă parte, am o veste bună: din discuţiile pe care le-am purtat recent cu inşi care se ocupă de mainstream la modul foarte serios (predau literatura pe la Facultatea de Litere din Bucureşti), am aflat că nici unul dintre ei nu respinge literatura SF – ba chiar, parte dintre ei, sunt fani de literatură SF. Practic, singura pretenţie pe care o au de la un text, e acea pretenţie de bun simţ referitoare la calitatea textului.
Cât despre blogul acelor domni… Pe de o parte, nu poţi să te c-ci în gustul omului – e stupid, însă, să-ţi susţii punctele de vedere prin ironii neargumentate şi invective. Prin umare, nu cred că e o pierdere prea mare să NU ţii cont de opinia lor – literatura nu e democraţie decât în măsura în care cumperi/nu cumperi un gen, sau în care guşti/nu guşti un text.
În altă ordine de idei, inşii trecuţi de o anumită vârstă împărtăşesc aceste prejudecăţi legate de SF, indiferent cât de… doxaţi par să fie. De regulă, se trag din zona de gândire francofilă.
Cel mai bine e să te gândeşti aşa: eu citesc ŞI ce citesc ei, ei NU citesc tot ceea ce citesc eu – în consecinţă: cine e mai cîştigat?
Şi, nu în ultimul rând: cine se simte mai bine citind? Eu, sau ei?
17 august, 2008 at 11:52
Oooops! E prof de romana, si inca cu masterat in ale comunicarii. Cam incoerent pentru un asa background.
Intre timp am mai aflat ca SF-ul da insomnii…
@Corn – in ipoteza dealtfel improbabila, ca acesti domni ar vizita acest blog, comentariul tau e mult prea… „SF” pentru dinsii 😀 , chiar daca se dau profesori. Si chiar ma simt excelent ca ei nu sint cu noi…
17 august, 2008 at 12:14
Faptul că cineva e profesor, doctor, cercetător, inginer, master sau doctor, whatever, nu-l aruncă, automat, în mulţimea indivizilor care pricep şi/sau nu au prejudecăţi. Aceşti inşi au NUMAI o instrucţie, o pregătire – educaţia, acceptanţa şi toleranţa a ceea ce e distinct e mai dificil de căpătat prin şcoală.
eu zic să spunem mersi că avem capacitatea de a asculta mai multe voci, concomitent, de a accepta mai multe opinii şi „lumi”, indiferent dacă nu împărtăşim, întrutotul, nişte gusturi artistice.
de fapt, asta este problema pe care am discutat-o şi pe insulă, pe Atlantykron: sunt autori care nu ne plac, sunt scrieri care nu ne plac – cu toate astea, avem punţi de comunicare între noi şi suntem în stare să discutăm DE CE nu ne place un anumit aspect sau, cum ar putea el să fie ameliorat.
într-adevăr: şi mie mi-e bine că ei nu sunt cu noi. următorul pas, însă, ar fi să diseminezi modul tău de gândire, ori de câte ori ai ocazia. este mai „productiv” să comunici (asta, doar ca să mă limitez la un mod de gândire cinic) decât să stai cu arma în cumpănire.
17 august, 2008 at 12:30
Ai perfecta dreptate, insa eu vroiam sa evidentiez faptul ca oameni din sistemul educational romanesc, in ciuda unei instruiri presupus adecvate, au probleme cu exprimarea in scris. In acest caz fiind vorba chiar de unul care ar trebui sa ai invete pe altii aceasta arta.
Ce incearca tipul asta sa comunice, inca nu am inteles, dar nici nu ma mai intereseaza.
17 august, 2008 at 13:13
stiai ca ultimul concurs pe posturile de dascali (definitivat pentru profi & invatatori) s-a luat cu media 5?
nu-i bai: la medicina, la Bucuresti, s-a intrat cu 3 (trei!) anul asta!
17 august, 2008 at 13:40
No, asta nu stiam! Ce viitor luminos! Si noi batem campii cu nanotehnlogii, nave spatiale, universuri paralele si chestii hard SF, literatura… Chiar ca sintem tampiti!
18 august, 2008 at 05:22
@sebastian a. corn: zi-mi si mie, maitre, cum e cu intrarea cu 3 la medicina? M-am uitat pe listele de pe site-ul UMF si nu ma lamuresc care-i algoritmul… 😦
18 august, 2008 at 11:53
@ mdp: nu stiu să-ţi comunic cum şi în ce fel, dar cei de la mine de la spital care au corectat tezele (suntem gard în gard cu facultatea) s-au întors într-o bună zi cu feţele trase de tot. în anii trecuţi spuneau doar că a scăzut din ce în ce nivelul candidaţilorşi ridicau din umeri: un fel de „asta e”.
acum, însă, erau negri la faţă, spuneau că aşa ceva nu s-a mai văzut, că se duce totul de râpă etc. Fundamental, ideea era că nu se ocupa nici măcar toate locurile, dacă e să se ţină cont de note.
Dar, în asemenea context, ce-ar mai fi făcut profii? Că rămâneau fără obiectul muncii!
Prin urmare, s-au suplimentat locurile de admişi, astfel încât să nu rămână profii pă dinafară. În consecinţă, au transformat punctajele astfel încât să nu se vadă CHIAR nota trei pe liste.
Chiar când scriam, a venit unul dintre cei care au fost în comisie şi mi-a confirmat că ultimul intrat a avut un punctaj echivalent cu nota 3.
18 august, 2008 at 13:13
@sebastian a. corn: aha, merci.
18 august, 2008 at 17:43
Mai fratilor din ce constat eu ,indivizii astia nu au scoala vietii ca prin restul au trecut ca gisca prin apa.
Traiasca SF-eul acum si pururi amin!
Cred ca au uitat vorbele lu’ tatuca Lenin „Invatati,invatati,invatati” d’aia sunt asa de blegi.
18 august, 2008 at 17:52
Esti prea bland, nea Nicule! Oricum, dupa ce treci de socul initial poti avea o portie sanatoasa de ras. Personajele astea bat toate comediile.
19 august, 2008 at 07:03
My bizzarometer’s readings are off the charts.
Nu ma intereseaza ce a zis Madularu despre SF dar blogul lui e fenomenal, ghiveciul sedinte ale Consiliului Local + Psalmi + poze cu morminte proaspete + campanie anti-fumat + articolele „Te uita cum creste alunul” + starea vremii + incaierarile politice din comuna + pop-up-uri e absolut delicios. Mai lipseste jurnalul de monta al taurului comunal.
Nu pot decat sa ii laud bunul gust cand vad un articol „Sfântul Ioan Botezătorul !” langa articolele „2008 în albastru iris !” (despre albastru iris – rochia semnată de Badgley Mischka din colectia prêt-à-porter de primavară-vară 2008 este cel mai bun exemplu) si „Top viruşi-net 2007!”. Toate cu semnul exclamarii la sfarsit ca asa am invatat de la reclamele la aspiratoare de pe programele de teleshopping.
Si cum adica unul cu pseudonimul „3minator” e profesor? Adica DrCr@zy de pe hub-ul meu metropolitan e chirurg iar sKumpyKa e invatatoare?
19 august, 2008 at 07:45
Da, ygg! Sunt profesor! Ai vreo problemă cu asta?
Nu încerc neapărat să iau apărarea cuiva, dar dacă ai avea idee despre ce e vorba, 3m-inator are legătură cu 3m, adică iniţialele numelui meu. Dar probabil că e prea dificil pentru tine să iei în considerare datele problemei înainte de a da soluţii urechiste!
Oricum, felicitări pentru „CURaj” atât ţie, cât şi lui aspoiu – şi eu chiar sunt cititor de SF, iar opiniile d-lui. Mădularu sunt pur personale. For God’s sake, am crescut cu Asimov şi Frank Herbert la începutul anilor 90!
19 august, 2008 at 08:51
@sebastian: Definitivatul se ia cu minim şapte, nu cu cinci!
19 august, 2008 at 10:27
Zero probleme dar gasesc amuzanta asocierea cadru didactic – pseudonim leet (la urma urmei pseudonimul asta se vrea a fi si amuzant nu?), asociere care ramane amuzanta si acum dupa ce am aflat „datele problemei”. Si da, e dificil sa iei in considerare datele astea atunci cand nu iti sunt prezentate.
Curaj? Mda a fost nevoie de foarte mult curaj ca sa spun ca blogul respectiv e bizar din cauza alaturarii unor teme atat de diferite, e ca o revista „Stiati ca?” grefata pe o Biblie.
Fapt divers … Mi-ai scos la suprafata o amintire, in scoala primara am avut un coleg cu initialele MMM dar cum pe atunci nu auzisem de Arnie il strigam „Mama Mamutilor Mahmuri” dupa cartea lui Mircea Santimbreanu.
19 august, 2008 at 11:23
1. Ce înseamnă pseudonim leet?
2. E un blog „de ţară”, aka rural, aka o iniţiativă deosebită în condiţiile în care aici la noi (la ţărănoaia de nord – la câţiva km. de graniţa cu Ucraina şi Respublica Maldooova, şi comună vecină cu inundatul Rădăuţi Prut) cele mai vizionate canale TV sunt Taraf şi Otv, nu neapărat în ordinea asta…
3. Blogul e eclectic (în cel mai frumos fel de a spune), dar reprezintă şi opiniile autorului (care, aparent, nu trebuie să lase nici o zi fără o postare – şi de-aici umplutura), ca şi ale celor care mai comentează – ceea ce mă aduce la
4. Curajul era cel de a nu te ascunde în spatele unui pseudonim ciudat, fără legătură cu numele/identitatea reală. Poate-oi fi eu prea bătrân, dar îmi place să am o idee despre interlocutori…
What’s your name?
19 august, 2008 at 13:04
Calmati-va bai oameni buni!
Eu m-am „inflamat” din cauza asocierilor dintre SF si lista aia de epitete. Evident, cand am aflat ca respectivele emanatii sint puse in circulatie de un prof de romana am dat in clocot. Daca era doar o injuratura ma durea in cot.
Cred insa ca nu e cazul sa facem critica de blog, oricat de bizar ar fi. In definitiv nu poti sa te k-ci in gusturile oamenilor (thanx Corn). Comment-urile de acolo o luasera razna rau (se ZICEA de mame si neveste etc.) asa ca omu’ a inchis comment-urile. Sper ca acel stil sa nu se mute pe acest blog…
Asadar, sa revenim la tematica noastra traditionala.
Ia ziceti domnu’ 3M, ce SF-uri se mai citesc prin nord?
Update: Ei bine, comment-urile au fost inchise doar pentru cat timp i-a luat adminului sa stearga chestiile care nu i-au fost pe plac (nici eu nu am scapat 😀 ). Dar zau ca nu mai conteaza…
19 august, 2008 at 13:42
@aspoiu: nu pot să spun decât ce mai citesc eu, iar în ultima vreme n-am reuşit – în materie de Sci-Fi – decât să termin de citit trilogia lui Kim Stanley-Robinson, pe care o începusem din facdultate, dar nu găsisem Marte Albastru. Din nefericire, citesc mai mult filme în ultima vreme, precum şi cărţi de istorie (că m-am înscris la doctorat anul trecut).
Ceea ce mă aduce la o altă chestie, off-topic: totul s-a transformat într-o industrie de scos absolvenţi pe bani! Acum 2 ani, deci în 2006, în Iaşi (oraş universitar cu tradiţie, cred eu…), la Univ. Al. I. Cuza (universitate de stat, prima înfiinţată în România, în 1864), la Fac/fuck de Geografie era un banner de vreo 3X1,5 m. cu inscripţia ÎNSCRIS = ADMIS! Ce părere ai?
Plus de asta, la o întâlnire cu nişte conducători de doctorat de la Cluj, unul a afirmat că trebuie (UE) să scoatem până în 2015 peste 50.000 de doctori.
DE UNDE, fraţilor?????
Aşa că nu e cazul să mai cerem calitate de nicăieri; cât despre meseria de prof de rumână a dlui. Mădularu, e de ajuns să spun că blog-ul e mai apreciat.
19 august, 2008 at 13:44
Ah, o altă întrebare: „Colţii” lui Mitoceanu – sunt ascuţiţi? Despre ce e vorba în romanul respectiv?
Merită citit/cumpărat?
19 august, 2008 at 13:55
@mmm- da cartea merita citita si cumparata; este vorba de un thriller incrucisat cu……. te las singur sa afli.
@ygg-nu am mai ris asa de mult timp,aproape ca am lesinat de ris, haios foarte haios
19 august, 2008 at 14:00
@mmm – Habar nu am, cica e thriller cu… daca te uiti la coperta iti dai seama. Plus ca poti sa-i ceri si autograf lu’ vecinu’!
19 august, 2008 at 14:07
HM! Nu am afirmat că mi-ar fi vecin…
De unde ai dedus asta???
@voicu: să nu cumva să-ţi plesnească un vas e sânge de la atâta râs…
19 august, 2008 at 14:09
Pai cica si el ar fi prof la Mileanca… sau am citit eu aiurea ?!
19 august, 2008 at 15:04
Nu, dragule; de unde ai dedus că eu aş fi prof acolo?
Că n-am precizat de Mileanca, „celebrul” sat…
19 august, 2008 at 15:06
Oricum, pe aproape, nu-i asa ?
19 august, 2008 at 15:19
Right…
De curiozitate (a omorât pisica), de la ce vine aspoiu?
Şi cu cine am avut onoarea (?) de a mă duela?
Că de-acum e clar cine sunt eu, nu?
Mihai Modrea-Marin (hence mmm), 31, prof de engleză, doctorand în istorie, fost mare cititor de sf.
19 august, 2008 at 15:36
aspoiu vine de la cum sint asezate tastele, si de la lenea subsemnatului in a cauta un nick mai „sugestiv”…
Adrian Craciun, pe romaneste economist, cititor de SF (printre altele si cand am timp).
19 august, 2008 at 15:47
come on, man! ciudat de-a dreptul…
ne mai intersectăm noi pe net
PA!
19 august, 2008 at 16:12
@mmm
1. Leet. Asociat de regula cu internautii tineri si/sau cu auto-proclamatii „smecheri” ai internetului. Iar cum eu am oroare de leet …
2. –
3. –
4. Ca semnez cu „Ygg” sau cu „Popescu Gigel” tot „ascuns” raman cata vreme nu ne vedem la fata. Nu sunt o persoana publica iar numele meu nu spune nimic despre mine, la fel de mult te-ar ajuta daca ti-as spune ca prefer tricourile cu dungi orizontale celor cu dungi verticale. Dar ca sa nu mai para atat de ciudat … imi place mitologia nordica iar „Ygg” e ca o prescurtare pentru „Yggdrasil”.
Aspoiu, nu se **** nimeni pe gusturile altora, mai e mult pana sa ajungem acolo. Doar niste pareri diferite (ghiveci/bizar vs. eclectic) despre acelasi lucru.
19 august, 2008 at 16:50
Mersi. Nu mă mai consider tânăr, nici măcar pe Net (am 31 de ani, din care vreo 12 de contacte mai mult sau mai puţin frecvente cu Internetul), iar şmecher în nici un caz!
Chiar nu am făcut legătura cu arborele Yggdrasil!
Să înţeleg că traversezi nouă lumi sau că eşti centrul universului?
Că tot credeai că sunt Arnold :))
BYE!
19 august, 2008 at 17:01
@sebastian: unde ai găsit chestiile alea cu admiterea la umf cu note de trei?
Pe net, pe sait-ul (Pruteanu…) lor, nu e decât o listă care merge până la nota 8.
Sau şi asta era tot din auzite, ca şi aia cu profii?
19 august, 2008 at 17:04
omu’ are surse interne, ca-i in bransa; notele se pot „coafa”; poate si la definitivat se practica 🙂
19 august, 2008 at 17:17
la def nu preamai e nevoie – oricum trece aproape toată lumea!
Mai ales pencă e obeligatoriu :))
19 august, 2008 at 17:37
@ygg-aici cu mitologia m-ai dat gata,eu ma gindeam la celebrul cintaret.bravos!
@mmm-cred ca Mileanca a devenit o sursa numai buna de deconectare,si nu mai fi suparat asta este viata. Apropo cine are morbul SF-eului il are toata viata lui.
Adi am un singur regret-ca nu ai aparut mai devreme pe bloguri, in rest jos palaria!
19 august, 2008 at 18:21
1] Sper ca primul doctor la care sa ajung sa fie
legistul!
2]Cu Mileanca deja m-ati speriat, mi-e si frica sa intru acolo!
3]Daca tot s-au deconspirat toti, hai sa zic si eu:
Ionescu Haralambie/Bucuresti/librar/SF-ist batrin
invechit in rele{poate de aceea inca ii iubesc pe clasici}
4} Pe calculator sint cam la grupa mica{daca nu exista ceva mai jos}{rideti de el copii!}.
19 august, 2008 at 21:01
@ mmm : nu, nota 3 nu e din auzite! pe de alta parte, cu examenele profilor a fost stire la enspe canale – ca n-au luat note de trecere, ca ce ne facem etc.
de altfel, pe la unul din primele comenturi va plangeti de cei 50.000 de doctori (i andevaratul sens al cuvantului) care trebuie scosi din pamant, din iarba verde, asa ca stirea cu slaba pregatire a unora din invatamant nu m-a luat pe nepregatite.
cum nu m-a luat nici 3-ul de la admitere de la umf. sunt necesari 50.000 de doctori peste noapte? eh, uite ca sunt necesari si studenti in numar suficient, pentru a justifica un numar absolut fabulos de cadre universitare!
btw, umf Bucale are, in prezent, o rata extrem de scazuta la numarul de publicatii in revistele care conteaza pe cap de fiinta profesorala.
acum, io inteleg furiile legate de stranieri care se iau de un corp de specialisti, medicina fiind lidera la dat la gioale pe TV, dar ce sa fac? sa zic ca astia au intrat la fac (fuck e mai corect, aveti dreptate!) asa cum ar trebui cand ei, de fapt, n-aveau nici nota de trecere la scoala?
pe de alta parte, cred ca profesiile noastre se cam aseamana dpdv al observabilitatii pe medii. iar hestia cu notele din invatamant, repet, a fost enuntata pe medii, iar reprezentantii dumneavoastra nu au dezmintit-o. OK. se intra cu 7. cati au luat 7?
19 august, 2008 at 21:02
@ mmm : ca daca au luat 7 asa cum o sa scoatem 50.000 de doctori, cam pricep care e nivelul!
20 august, 2008 at 02:03
@voicu – ooh, nimeni nu mi-a mai spus Adi pina acum! 😀 Multumesc!
@bebe – tare faza cu legistul, insa e bine sa nu generalizam; toate padurile au uscaturi, dar mai sint si verzituri; ne bucuram sa avem un librar printre comentatorii nostrii; presupun ca esti bebele ala cuminte, nu ala rau 🙂
@all, inclusiv noii nostri fani din Mileanca (aka Area 69) – meh, eu am obosit; nu o sa rezolvam problema invatamantului romanesc aici in veci pururi (nu ca am rezolva altceva); oricum toata tara pare prinsa intr-un vartej vicios fara scapare, ce ne ia pe sus si ne invarte pe ritmuri da manea de ne suna apa in cap (si ne lovim de chestia asta in fiecare zi, la fiecare buletin de stiri…); asa ca o sa-i pun STOP si va propun sa revenim la oile noastre intergalatice/magice/paranormale, dupa caz si gusturi…