david-eddings
Sursa :http://sciencefictionandfantasy.co.uk

Ieri a trecut in nefiinta scriitorul american David Eddings (nascut 7 Iulie, 1931, decedat 2 Iunie, 2009)).

Chiar daca, din cate stiu eu, nu a fost publicat in romana pina acum, eu am avut posibilitatea sa citesc seria „The Malloreon” prin amabilitatea unor entuziasti inscrisi intr-o librarie online. Nu mai stiu exact adresa si ar trebui sa scormonesc prin mail dupa ea, insa tin minte ca accesul era pe baza de cont (free), cu o pastrare riguroasa a evidentei cartilor primite, existand si o limita de timp pentru perioada de imprumut. Un sistem foarte ingenios si cu ajutorul caruia am reusit sa citesc citeva carti foarte bune, pina cand au intervenit in cadru alte prioritati pentru mine. Si sa nu mai spun ca era o adevarata placere sa tii in mana hardcovere englezesti (da, se imprumutau si de astea!!!) cu niste ilustratii si formate absolut superbe.

David Eddings a ramas cunoscut fanilor de fantasy in special prin scrierile „The Belgariad„, prima serie din cariera scriitorului si continuarea, „The Malloreon„. Mie mi-a placut cartile din ciclul „The Malloreon„, desi ulterior am descoperit ca pe internet criticile nu-i  erau chiar asa de favorabile.

Seria „The Belgariad” cuprinde romanele :
Pawn of Prophecy (1982)
Queen of Sorcery (1982)
Magician’s Gambit (1983)
Castle of Wizardry (1984)
Enchanters’ End Game (1984)

Malloreon

Si „The Malloreon” la care aveti ilustratiile mai sus :
Guardians of the West (1987)
King of the Murgos (1988)
Demon Lord of Karanda (1988)
Sorceress of Darshiva (1989)
The Seeress of Kell (1991)

Nominalizari :

Mythopoeic Fantasy Award for Adult Literature Best Novel nominee (1983) : Queen of Sorcery
British Fantasy Society Best Novel nominee (1995) : Belgarath the Sorcerer
British Fantasy Society Best Novel nominee (1997) : Polgara the Sorceress

Rest in peace.