Dupa cum va anuntam intr-un post precedent in cadrul concursului “Steampunk Myths & Legends” organizat de forumul CGSociety, in cadrul categoriei  “Animation“ am avut si noi, romanii, niste premianti. Dorind sa aflam mai multe detalii despre cei ce s-au aflat in spatele proiectului castigator i-am provocat la un mini interviu. Ei bine, membrii echipei au raspuns pozitiv provocarii lansate, dand dovada de o amabilitate si o promptitudine laudabila.  Va reamintim ca echipa animatiei era formata din Andrei Brovcenco (framebreed), Vasile Brovcenco (vbrovcenco), Emanuel Balaceanu (ebalaceanu) si Andrei Balaceanu. Si iata ce am aflat :

Ne puteti spune cateva cuvinte despre voi. De unde sunteti? Lucrati tot in domeniu? Sau cum ati intrat in contact cu programele de animatie?

Noi suntem o echipa mica care speram sa creasca in timp, specializata in Animatie 3D. Eu si fratele meu suntem originari din Republica Moldova, insa lucram cu multi graficieni de aici, din Bucuresti. Amindoi suntem fondatorii Framebreed, un mic studio de animatie. Eu sunt student la Regie de Film, la UNATC, Bucuresti. fratele meu a absolvit Politehnica insa amandoi am avut mereu atit pasiunea pentru desen cit si cea pentru stiintele exacte, 3D-ul combinandu-le foarte bine pe ambele. Prima data cind am avut contact cu 3D-ul a fost prin clasa 4-a. Prin clasa 11 deja lucram pentru un lungmetraj de animatie, acum suntem pregatiti sa intram intr-o productie de scurtmetraj.

steampork800x600
For a thousand years he waited for a drop of water..." and boom, he has it, what he will do next?!

Felicitari pentru castigarea Animation Award in cadrul concursului Steampunk : Myths & Legends. De unde v-a venit ideea conceperii clipului Steampork si cat timp v-a luat? Va asteptati sa lasati o impresia asa de buna?

Steampork a fost o nebunie de moment, si daca ni se cerea o lume steampunk, am facut una in care totul e steampunk, pana si gandacii, un fel de ecosistem, o lume noua. Altfel n-am vrut sa motivez acest tip de tehnologie. Am primit mult feedback pozitiv pana la anuntarea castigatorilor, care cred ca luate impreuna sunt mult mai importante decit ce a zis si crezut un grup mic de persoane, carora le suntem recunoscatori si ne bucuram ca le-a placut si ne-au oferit acest premiu.

Care sunt pe scurt pasii in procesul de creatiei a unei asemenea superbe animatii?

Discutii, multe discutii, o idee, un scenariu, schitele personajelor, storyboard animatic, digital layout, modelare, rigare, modelare, texturizare, layout, animare, renderizare, compozitie.
O multime de termeni care i-am aflat de multe ori chiar dupa ce ii cunosteam🙂

Din cate am vazut pe adresa voastra de web acest clip nu este singular. Am vazut chiar si un afis de teatru. Ne mai puteti enumera si alte din realizarile voastre?

print-and-screen-design1
Hymnus Poster, theater play poster

Da, am lucrat si pe proiectii animate pentru o piesa de teatru difuzata in Avignion, Franta. Am facut afise, fluturasi, caiete program pentru teatre.
In 2007 un demo executat de noi a castigat finantare de la CNC pentru lungmetraj de animatie.

Am mai facut si niste spoturi publicitare, domeniu care ne avantajeaza din punct de vedere viteza.
Un grafician 3D niciodata nu va fi bun in domeniu fara grafica 2D, sunt foarte conectate. Toate conceptele, toate cadrele, personajele, mai intai sunt desenate cu un creion pe o foaie.

Desprea realizarea unei coperti de carti ce ati spune? Sau credeti ca domeniul vostru prin prisma abordarii artei 3D nu se prea preteaza la asa ceva?

3D-ul nu este niciodata o constrangere, este un procedeu al animatiei si al realizarii imaginilor, rezultatul sunt este 2D, modul care s-a ajuns la rezultat este diferit. Asa ca suntem deschisi pentru tot ce inseamna imagine, filmari combinate, croma, si desigur, coperte de carti🙂

minosaurus_labialis_800x600
Minosaurus Labialis, concept done for “The Chernosaurs”, a scenario by Dinulescu Radu.
funnelosaurus_intestinalix_800x600
Funnelosaurus Intestinalix, concept done for “The Chernosaurs”, a scenario by Dinulescu Radu.

Va multumim pentru amabilitate si va uram succes in continuare cu proiectele voastre.

Apropo, cine are scenarii, idei bune de animatii, suntem deschisi sa le auzim si eventual sa lucram impreuna pe aceste idei. Producatori suntem noi singuri, asa ca nimeni nu-si va baga nasul cu conditii😉

Va multumesc si eu, si va urez multi cititori in continuare!

E-mail de contact : office@framebreed.com, site : http://www.framebreed.com