Asa… Poze au fost, si o sa mai fie de la Catalin si de la Costi.

Asa… Deci m-am prezentat la „registratura” sambata dimineata, pe la 9.45. Am completat un formular, l-am predat, am platit, am primit ecusonul si ceva multumiri pentru participare si urari de „enjoy”. Am ratat intalnirea cu Costi si Catalin, care au ajuns mai tarziu. La ora 10 era un panel „mazgalit” cu marker-ul cu o zi inainte (cand imi programam timpul) la care vroiam neparat sa ma duc (Hartwell & Schroeder!), aveam numarul salonului dar habar nu aveam unde este. Noroc cu dom’ Hartwell care a trecut pe linga mine chiar atunci si am trecut in modul „urmarire”. In mai putin de 3 minute imi ocupam fotoliul in salonul de 20-25 de locuri in care urma sa se desfasoare discutia. Tema a fost ” The Future of Government”, s-a discutat relaxat, au fost intrebari din public, glume (ca doar era despre guvern), rasete, voie buna. O ora a trecut cat ai clipi. Cand coboram am nimerit in acelasi lift cu Hartwell si Schroeder – adica doar noi trei. Mi-am facut curaj si i-am atacat cu cereri de autografe, cereri care au fost onorate cu multa amabilitate dupa ce am coborat din liftul norocos. Trebuie sa va mai spun ca, caram dupa mine o desaga burdusita cu hardcovere pregatite pentru asa ceva, asa ca „The Space Opera Renainssance” si „Sun of Suns” au primit cate o semnatura. Schroeder a tinut sa-mi precizeze ca are sesiune de autografe la ora 4 (heh, a observat ca nu ma infiintasem cu ultima aparitie😉 ).

Dupa ce am fost fericit cu respectivele autografe, am luat-o usor spre un alt salon unde se discuta despre Hayo Miyazaki, creatiile lui si mai ales uimitoarele masini zburatoare din filmele Ghibli. Subiectul asta merita un post separat.

La 12 am tras o tura prin dealers’ room, cautand „Pirate Sun” pentru sesiunea de autografe a lui Schroeder, ocazie cu care m-am enervat teribil pe berbecii independenti de la Bakka Phoenix care, evident, nu o aveau. In paranteza fie spus, ei au fost principalul motiv pentru care Chapters-Indigo nu au mai fost admisi ca dealeri, deoarece „distrug micile librarii”. Dar se pare ca le distrug din motive destul de intemeiate. Mai erau unii cu used books, care aveau in principal editii semnate si/sau limitate. Acolo am vazut un „Spin” la $200. Cica era si un Martin la $1000, dar eu unul l-am ratat. In schimb am gasit „The Chronoliths”, un paperback la juma’ de pret, in stare destul de buna (o sa-l vedeti in poza). Dupa ce am terminat rapid cu dealerii, am dat nas in nas cu Costi si Catalin care erau inconjurati de Stormtroopers.

Impreuna am mers la „Research Strategies for Writers”, unde l-am remarcat pe Douglas Smith. De data asta sala era mai mare, dar nu am apucat locuri decat in ultimile randuri pentru ca am intarziat cateva minutele.

La ora 1 eu am apucat-o spre un alt panel decat Costi & Cat, asta dupa ce in prealabil am stabilit ora si locul de intalnire pentru a merge la masa. Panelul la care am participat avea ca tema „alieni si lumi aliene” ca sa zic asa. Peter Watts a dominat intalnirea la care au mai participat Julie E. Czerneda si James Alan Gardner. Moderatorul a fost un pic depasit de desfasurarea de forte, insa a fost destul de inteligent cat sa vorbeasca putin. Pentru mine a fost clar cel mai buna panel la care am fost, iar Peter Watts m-a dat pe spate (de fapt mi-a confirmat parerea care mi-o facusem dupa „Blindsight”).

La 2 m-am intalnit cu cei doi „consateni” si ne-am umflat cu aripioare de pui, dupa care, cam adormiti, am fost la „What is Real Evil?”.  Sala mare iar in „prezidiu” nu mai putin de 5 invitati. L-am remarcat pe actorul/regizorul/producatorul Nigel Bennett si, iar, pe Peter Watts, care i-a impresionat de data asta si pe Catalin si Costi.

Btw, nici pe Peter Watts nu l-am „iertat”; l-am prins singur pe un hol si i-am blocat calea cu „Blindsight”-ul asa incat nu a avut de ales, si a trebuit sa semneze😉 .

Activitatile au continuat pina la 12 noaptea, insa acesta a fost ultimul panel pentru mine pe ziua respectiva.

Duminica a fost o vreme mizerabila, asa ca m-am dus direct la lansare. Sala cea speciala pentru lansari si autografe s-a dovedit neincapatoare. A fost buluceala mare, dar in sensul bun. Poze, prezentari,  „cuvantari”, carti, autografe, cozi la autografe… a fost fain!

Dupa am stat la o cafea cu Vali in foyer-ul complexului in timp ce Catalin era la un alt panel iar Costi era ocupat cu ceva „secret”. Intre timp l-am „pandit” si in cele din  urma, agatat pe Sawyer care ramasese ultimul pe lista „obiectivelor”, asa ca „Rollback” a primit si el o semnatura. Pina la urma „panda” mea s-a dovedit inutila, caci dupa ce Costi a terminat cu „chestia secreta” ne-am trezit cu Sawyer la masuta noastra micuta si amarata. Pot sa confirm ce se spune despre Sawyer – este un tip FOARTE amabil si prietenos.

Au fost si cateva bilute negre: site-ul mortal de urat si prost organizat, fituica aia nasoala care cica era prezentarea/programul conventiei, un R. Scott Bakker iesit lipsa la apel, harta complet inutila a complexului.

Dar, per total, a fost mult mai fain decat ma asteptam. Ce mi-a placut:

–          Atmosfera extraordinara

–          Oameni foarte amabili

–          Multe zambete

–          Discutii inteligente

–          Scriitori si carti, impreuna

–          Si cel mai important: nu am vazut nici un „bășinos”, „fițos” sau „important” – nici macar unul. Nici „eliți” sau „arbitri” n-am vazut, pe cuvantul meu „dă pionier” pre ’89.

Si astea imi aduc aminte intr-un mod dureros ce NU sint SF-ul si fandomul romanesc… Tot mai speram.

Alte detalii aici si aici