Chestia asta cu INTALNIREA ma bantuie de mai bine de un an de zile. Anul trecut prin iulie, cand eu eram nou pe aici iar blogul acesta era gazduit de alta platforma, Costi m-a contactat, foarte amabil, oferindu-mi posibilitatea sa ne intalnim si sa-mi arate imprejurimile si locurile de interes pentru specimenul numit „fan SF”. Da, si pe aici tot asa ai zice, numai ordinea cuvintelor e alta. Fiind in plina „epoca a morcovului”, am tot amanat, am intrat in „alte alea”, blogul a fost down pentru aproape zece luni si tot asa… insa in mintea mea propunerea lui Costi stralucea ca un licurici, anemic dar viu. In fine, sa n-o mai lungim, in vara asta am revenit, licuriciul a revenit si el, asa ca dupa ceva strofocari si noi amanari, in cele din urma ne-am intalnit.

Avand deja ceva vechime, treaba cu vizitarea locurilor a cazut, asa ca am mers la o cafenea, foarte misto trantita in mijlocul unei ditamai librarii. Cam toate librariile mari au si cafenele, idee ce mie imi pare bestiala. Din cate am inteles, este unul din locurile preferate de Costi.

Am stat efectiv la taclale aproape trei ore, trei ore care au trecut ca fulgerul. Explicatie e simpla: Costi este un tip super. Am vorbit de parca ne stiam de o suta de ani. Am vorbit de Romania, de Canada, despre SF-ul romanesc, depre Fantasy (da’ nu ala cu elfi, orci si vrajeli), am barfit, pe unii de bine, pe altii de rau, mi-a povestit cum e sa fii scriitor in Ro si multe altele. Cand am plecat de acasa aveam in cap si un fel de mic interviu, interviu de care am uitat complet, si asta datorita placerii de a sta pur si simplu la povesti cu Costi, in fata unei cafele. Nu mi-a parut rau deloc ca am uitat de interviu.

Aflati despre domnul Gurgu ca e bine merci. Se invarte prin lumea academica din Toronto si lucreaza ca freelancer in domeniul designului grafic. Vestea cea mare (pe care eu am ratat-o vara trecuta) este ca va debuta in America de Nord in cadrul antologiei „Ages of Wonder” la DAW Books. Editorii sint Julie Czerneda si Robert St. Martin iar povestirea se numeste „Angels and Moths„. Ar mai fi de precizat ca volumul va apare, probabil, in Martie 2009, iar Costi este singurul debutant inclus, restul fiind numai nume barosane.

Iata efectul Costi Gurgu asupra editorilor: „It’s with great pleasure that we buy your story, Angels and Moths for our anthology, AGES OF WONDER. To say you blew us away would be an understatement. It’s brilliant. Thank you!”.  Mi-a cazut falca!

Costi Gurgu - 1 noiembrie 2008
Costi Gurgu - 1 noiembrie 2008

Cam atat deocamdat si astept cu nerabdare a doua reuniune, eventual ceva mai organizata, cu beri si restu’. Inca ceva, cu aceasta ocazie am primit „Retetarium” cu autograf, sic!