Lamuriri: NU SINT fan, scriitor ( dar recunosc ca-mi place ideea🙂 ) sau critic; SUNT amator, cititor, consumator de SF.

Update – Inca o lamurire: numultumirile mele nu sint legate de productiile “bastinasilor” (libertatea de alegere functioneaza in acest caz), ci de pretentiile unora care se erijeaza in diriguitori, si de concluziile acestora atunci cand cititorii (clientii) nu raspund asa cum si-ar dori ei in fata chestiilor si experimentelor promovate de acestia. Ma refer in special la activitatile editoriale.

Cateva raspunsuri la comentariile postului precedent:

@Impricinatul

Imi place SF-ul cu idei sau transpuneri originale, fie el hard sau soft. Imi place “Spin” dar imi plac enorm si “Deposedatii” sau “Lumii ai spuneau Padure”. Imi plac povestile faine, cu personaje reale, ambele create cu talent si integrate in literatura de calitate. Nu judec cartile (doar din postura de cititor) dupa numarul de nave spatiale, puterea laserelor sau cantitatea de teorii stiintifice expuse. Si este adevarat ca nu sint incantat de cartile cu vrajitori/oare, cavaleri cu cai albi, sabii fermecate si printese sinistrate de diversi bulangii cu puteri magice.

Draga Patrick, scriitura pomenita in postul precedent poate nu era atat de dur judecata daca ar fi avut alt titlu si alt pseudonim. Acel gest nu vreau sa-l mai comentez pentru ca s-ar putea sa… Oricum, nu stiu de unde ti-a venit chestia asta cu “impricinatul” dar se cam potriveste.

Anti-ciumec: adica cineva care tace si face, isi vede ce treaba (scris in cazul asta) si nu se baga in seama gratuit, emanand fitze, aere si fumuri; inseamna modestie si deschidere. Low, but powerful profile mai pe scurt. Chestie care mie imi place la un autor. Chestie spulberata de “Dune7” in acest caz…

Despre torpilari si Nautilus… Sper ca la sfarsitul lunii august sa-l pot testa pe MH, si in acelasi timp sa ma re-testez dupa aproape 12 ani.

@Costi

“Retetarium” a fost mentionata doar ca un exemplu care sa evidentieze cat de incurcate sint caile juriului ce decerneaza premiul VC (premiu SF cica, carti Fantasy excluse etc.). Nicidecum nu a fost mentionata ca o carte nu ar fi meritat premiul. Adevarul este ca habar nu am cu ce se mananca, dar pentru ca am auzit lucruri bune despre ea, intentionez sa te caut pe la sfarsitul lunii in caz ca ai vreun exemplar disponibil (vreau si autograf!). Tot ce pot sa spun acum este ca nu cred ca e o carte de gastronomie 🙂 .

Libertatea de alegere nu e asa de grozava in Romania, fie din cauze de limba desi (aproape) toata lumea rupe engleza (ma refer la cei interesati de lectura totusi), fie din cauze de indisponibilitate a titlurilor, sau din cauze pur financiare. Din punct de vedere al libertatii de alegere sintem favorizati, si in acest context trebuie sa spun ca IUBESC institutia numita TPL si pe cei care au construit-o.

Parerea mea.